Star Evolution

Rasa ludzka wyruszyła już na podbój galaktyki. Jednak pierwsza kolonia w układzie Proxima Centauri usamodzielniła się. Jak potoczą się dalsze losy Terran?


  • Index
  •  » Gry
  •  » Warhammer 40k: Dawn of War

#1 2009-04-29 21:00:00

Ryuuzaki Chris

Żołnierz 24 Legionu S.A.

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 100
Punktów :   
Pochodzenie: Terra
Zawód: Żołnierz
Stopień: Major

Warhammer 40k: Dawn of War

Jedna z najleprzych (wg. mojego skromnego zdania ^^) gier strategicznych, jakich udało się stworzyć.
Jest to strategia czasu rzeczywistego, w której rozbudowujemy własną baze i tworzymy armie, które... Właśnie, najważniejsza rzecz. W DoW na samym początku mamy dostępne 4 rasy: kosmicznych marines, orków, marines chaosu i eldarów.
Kosmoczni marines to doskonali żołnierze na służbie Boga - Imperatora, bardzo silni i wytrzymali. Orkowie to okrótne i żądne krwii stworzenia, które żyją po to, by walczyć (jak nie z innymi rasami w kosmosie, to ze sobą...).
Marines chaosu byli niegdyś kosmicznymi marines, tyle, że zamiast służyć imperatorowi, słuzą teraz bogom chaosu.
Eldarzy to starożytna rasa, jedna z najstarszych w universum Warhammer 40k. NIe są wytrzymali czy silni, lecz posiadają bardzo mobilne jednostki i posiadają ogromny potencjał bojowy.
Każda z ras posiadała oryginale jednostki (moze za wyjątkiem kilku marines chaosu...) i by wygrać, trzeba było stosować odpowiednia strategie. Eldarzy na przykład nie radza sobie w walce bezpośredniej, dlatego muszą atakować z zaskczenia i uciekać, zanim preciwnik zorientuje się, co się stało. Orkowie nie bardzo czują się w małych grupach, lecz, jesli atakują całą chmarą, ich morale i siła jest druzgocząca.
Wraz z trzema dodatkami, pojawiło sie 5 nowychras: Gwardia Imperialna, Dominuim Tau, Nekroni, Siostry bitwy i Mroczni eldarzy. Kazda rasa wprowadziła do rozgrywki zupelnie nowe mozliwości walki.
Gwardia imperialna, główna armia Imperium, wprowadziła bardzo dużo zmian. Tam, gdzie inne rasy polegały na jak najszybszym wybudowaniu jednostek i wysyłaniu ich w bój, gwardia preferowała walkę, bardziej zależało im na fortyfikacjach niż na liczbie żołnierzy. Ogólnie też biorąc gwardzsci nie byli za bardzo lojani...
Dominuim tau to młoda rasa, lecz badzo zaawansowana technologicznie, Są najleprzą rasą, jeśli chodzi o walke na odległość... beznadziejni, jeśli chodzi o walke wręcz.
Nerkroni to rasa prawie tak stara jak Eldarzy. Lecz w porównaniu do nich, ta rasa istnieje po to, by niszczyć. Maja bardzo potęzne jednostki (choć niektóre są dość powolne) a na dodatek niektóre z martwych żołnierzy mogły powrócić do życia i ponownie walczyć.
Siostry bitwy to feministyczna kopia K.M. Jest to kolejna armia na usługach imperatora. Siostry bitwy skupiają się głównie na łamaniu morale przeciwnika i uzywaniu specjalnych zdolności.
Mroczni eldarzy to piraci spaczni. Ci, w porównaniu do eldarów, są bardzo dobzi w walce i juz na samym początku rozgrywki posiadają silne jednostki. Ponad to mogą też wykorzystywać dusze zabitych jednostek do urzywania specjalnych czarów, które mogły porządnie napsuć krwii przeciwnikowi.
Uff.. rozpisałem się aż miło ^^. Podsumowując mój post, DoW to bardzo dobra gra, która uszczęśliwi każdego stratega.. A i wymagania sprzętowe są wygórowane (po za ostatnim dodatkiem ).

Offline

 

#2 2009-04-29 21:40:49

Rennkar Valasin

Kreator, MG, Gracz

9654374
Skąd: Prim
Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 283
Punktów :   
Pochodzenie: Terra
Zawód: Zarządca, Najemnik, Pilot
Stopień: Głównodowodzący PCC

Re: Warhammer 40k: Dawn of War

Ta gra jest genialna, lecz chciałbym zwrócić ci uwagę na kilka szczegółów...
Przechodzac do rzeczy: W podstawca "Dawn of War" Występują tylko cztery rasy!
Ty zaś, wmawiasz nam tu - Iż już w podstawce dysponujemy nimi wszystkimi.
Oto jak było z dodatkami i rasami grywalnymi:
Dawn Of War:
Kosmiczni Marins, Chaos, Orkowie i Eldarowie
Winter Assault:
Gwardia Imperialna
Dark Crusaide
Necroni, Dominium Tau
Soul Strom
Siostry bitwy, Mroczni Eldarzy

A sama gra, dość mi się podoba. Chętnie znów bym z tobą, Chrisie zagrał... Ale uczeń przerósł mistrza, i teraz wynik byłby przesadzony...


Scio me nihil scire - Wiem że nic nie wiem - Sokrates

Offline

 

#3 2009-04-29 21:44:23

Ryuuzaki Chris

Żołnierz 24 Legionu S.A.

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 100
Punktów :   
Pochodzenie: Terra
Zawód: Żołnierz
Stopień: Major

Re: Warhammer 40k: Dawn of War

napisałem, że na samym początku dysponujemy czterema rasami.. dodałem tez, że dodatki dodały (to sie nazywa dobre wyszukanie słów ^^') nowe rasy.. czytaj uwazniej, albo coś ja nie rzimem co pisze... nie ważne!
Hmm... moment, o ile sobie przypominam.. ty byłeś mistrzem... wiec ja jestem uczniem... hmm... az tak wysoko mnie oceniasz?
Szkoda tylko ,że w ostatni dodatek (soul storm nie mogłem za bardzo zagrać >< )

Offline

 

#4 2009-04-29 21:50:18

Rennkar Valasin

Kreator, MG, Gracz

9654374
Skąd: Prim
Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 283
Punktów :   
Pochodzenie: Terra
Zawód: Zarządca, Najemnik, Pilot
Stopień: Głównodowodzący PCC

Re: Warhammer 40k: Dawn of War

To jest najwięskza przszkoda dla zapalonych strategów w obecnych czasach - Kusa sakiewka.
Jednak... Jak uda mi się ponownie to zainstalować, z wielką chęcią z tobą jeszcze trochę poćwiczę - Może sie czegoś nauczę ^^?


Scio me nihil scire - Wiem że nic nie wiem - Sokrates

Offline

 
  • Index
  •  » Gry
  •  » Warhammer 40k: Dawn of War

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.starevolution.pun.pl forum fishing super stars www.yorek.pl